Waarom kiezen voor MakelaarsTV.com? (2)

Wat is het grootste voordeel van MakelaarsTV.com?

Met MakelaarsTV.com is uw raampresentatie geautomatiseerd waardoor altijd uw actuele (woning)aanbod wordt getoond. U hebt dus geen of weinig omkijken meer naar uw etalage. Alle wijzigingen die u in uw eigen softwarepakket invoert, worden automatisch doorgevoerd op de monitoren in uw etalage. Dit neemt u veel werk uit handen waardoor u tijd en geld bespaart.

Wat is de voornaamste reden dat men overstapt naar MakelaarsTV.com?

MakelaarsTV.com is de oplossing voor iedere makelaar die vernieuwend wil werken en die gelooft dat papieren A4- en A3-displays niet meer actueel zijn. Makelaars die met de tijd meegaan. De digitale en dynamische etalagepresentatie van MakelaarsTV.com is voor hen de ideale oplossing. Het systeem neemt de makelaar en zijn medewerkers bovendien veel werk uit handen omdat wijzigingen automatisch worden doorgevoerd. Het bijwerken, printen, ophangen en organiseren van de papieren displays is verleden tijd.

Algemene vragen (1)

Ons softwarepakket staat niet vermeld op de site, kunnen wij nu ook MakelaarsTV.com krijgen?

Het is hoogstwaarschijnlijk mogelijk om ook uw softwarepakket aan de software van MakelaarsTV.com te koppelen. Neem contact op met de klantenservice via 085-30 30 298  en wij helpen u graag verder. Wij zullen dan contact opnemen met uw software-aanbieder om de mogelijkheden voor koppelingen te bespreken.

Gegevens en privacy (1)

Wat doet MakelaarsTV.com precies met onze gegevens?

De software van MakelaarsTV.com haalt met een XML-koppeling uw actuele aanbodgegevens op uit uw softwarepakket (bijvoorbeeld Realworks, Venum of Goes & Roos). Deze gegevens worden vervolgens in onze eigen server omgezet tot een digitale raampresentatie. De presentatie wordt via het internet naar uw mediaspeler(s) verzonden. De mediaspeler zorgt ervoor dat de presentatie constant afgespeeld kan worden.

Over MakelaarsTV.com (3)

Heeft MakelaarsTV.com ook een optie voor interactieve presentatie?

Ja, het is mogelijk om de presentatie van het aanbod in uw etalage met MakelaarsTV.com interactief te maken. Wij plaatsen dan een touch-paneel aan de binnenkant van uw etalage. De voorbijgangers kunnen aan de buitenkant van uw etalage, door middel van touch, door de presentatie navigeren. Wilt u ook gebruikmaken van deze touch-functie? Neem dan contact op met de klantenservice via 085- 30 30 298.

N.B. De touch-functie werkt alleen op enkel- of oud dubbelglas. Op nieuwere ruiten, zoals HR++, werkt dit systeem niet. Dit komt door de coating die in het glas verwerkt zit.

Wij willen graag wisselen van lay-out, is dat mogelijk?

Ja, dat is mogelijk en is afhankelijk van uw MakelaarsTV.com-abonnement. Neem contact op met de klantenservice via 085-30 30 298, zij kunnen u hier nader over informeren.

Wij hebben een nieuw logo en/of huisstijl, deze moet ook verwerkt worden in de presentatie.

Stuur uw nieuwe logo in eps-formaat (een vectorbestand) naar de klantenservice. Zij zullen uw nieuwe logo en eventuele huisstijlkleuren verwerken in de templates van uw MakelaarsTV.com-raampresentatie.

Technische vragen (7)

Kan de mediaspeler ook meerdere schermen aansturen?

Nee, het is helaas niet mogelijk om met één mediaspeler meerdere monitoren aan te sturen. Iedere monitor heeft zijn eigen mediaspeler nodig.

Het is wel mogelijk om het signaal van de mediaspeler met behulp van een splitter te verdelen over twee monitoren. Op beide monitoren wordt dan hetzelfde beeld afgespeeld.

Hoe werkt de koppeling met MakelaarsTV.com?

De mediaspeler maakt via internet een connectie met onze MakelaarsTV.com-server. De server verwerkt uw actuele aanbod tot een digitale raampresentatie. Dit wordt, samen met uw unieke huisstijl (lay-out), automatisch gesynchroniseerd. Hierdoor worden alle wijzigingen met betrekking tot vraagprijs, transactiestatus, kenmerken, omschrijvingen en foto’s automatisch op uw monitor getoond en is uw etalage dus altijd up-to-date!

Kunnen we het woningaanbod ook filteren?

Ja, het is met MakelaarsTV.com mogelijk om het aanbod te filteren, bijvoorbeeld op vraagprijs, percentage of bijvoorbeeld ‘te koop’, ‘te huur’ of ‘verkocht’. Informeer via 085-30 30 298 bij de klantenservice naar de mogelijkheden voor uw aanbod.

Is een internetverbinding noodzakelijk voor het afspelen van de presentatie

Ja, een stabiele internetverbinding is noodzakelijk om de mediaspelers van MakelaarsTV.com goed te laten werken. Wij adviseren om een bekabelde internetverbinding te realiseren tussen uw router/patchkast en de mediaspeler. Als een bekabelde internetverbinding niet mogelijk is, kan de mediaspeler verbinding maken met het WiFi-netwerk. Dit heeft echter niet de voorkeur.

Wij hebben een eigen mediaspeler, kan hier ook MakelaarsTV.com op draaien?

MakelaarsTV.com heeft met veel zorg de eigen mediaspeler samengesteld, maar het kan natuurlijk zo zijn dat u zelf eerder een mediaspeler heeft aangeschaft. Het is mogelijk om het MakelaarsTV.com-systeem te laten draaien op uw eigen mediaspeler. Neem hiervoor contact op met de klantenservice via 085-30 30 298, zij kunnen u hierover adviseren.

De mediaspeler speelt niet het actuele aanbod af?

De mediaspeler downloadt het meest recente aanbod via internet en slaat dit lokaal op de mediaspeler op. Wanneer het aanbod niet meer actueel is, heeft de mediaspeler geen verbinding kunnen maken met het internet.

In de meeste gevallen kunt u de mediaspeler herstarten door de stroom van de mediaspeler en de monitor te halen. Als u de stroom weer aansluit, zal alles automatisch weer opstarten.

Is uw aanbod na een herstart van de mediaspeler nog niet actueel? Neem dan contact op met de klantenservice via 085-30 30 298.

Het scherm geeft zwart beeld, wat moeten we doen?

Als er geen beeld wordt getoond op uw monitor, dient u de volgende stappen te doorlopen:

  • Controleer of alle kabels van de monitor en de mediaspeler goed aangesloten zijn op uw stroomnetwerk (voel of de kabels goed zitten)
  • Kijk in de meterkast of er geen stop is doorgeslagen
  • Schakel met de afstandsbediening de monitor in
  • Heeft u nog geen beeld? Neem dan contact op met de klantenservice via 085-30 30 298

Kosten en administratie (5)

Kan het zijn dat onze software-aanbieder extra kosten in rekening brengt voor de koppeling?

MakelaarsTV.com is Connected Partner van Realworks. Realworks-klanten hoeven daardoor geen extra kosten te betalen.

Voor andere softwarepakketten is het mogelijk dat de aanbieder extra kosten in rekening brengt voor de XML-koppeling. Met deze koppeling kunnen wij uw woningaanbod ophalen en deze is dus noodzakelijk voor het gebruik van MakelaarsTV.com. De kosten van deze koppeling zijn voor rekening van u als makelaar.

Wat kost MakelaarsTV.com?

Voor het gebruik van MakelaarsTV.com dient u een abonnement af te sluiten. Dit kan vanaf € 20,- per maand per mediaspeler.
De kosten van uw abonnement worden jaarlijks vooruit gefactureerd. Naast de abonnementskosten maakt u eenmalig kosten voor:

  • De mediaspeler met software van MakelaarsTV.com
  • De realisatie van een internetverbinding tussen mediaspeler en router/patchkast
  • Professionele LED-monitor(en) (‘High Brightness’)
  • Het ophangsysteem

Wij zijn een totaalleverancier en leveren dus ook de installatie op locatie. Benieuwd naar de kosten voor uw eigen MakelaarsTV.com? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan!

Wat is de opzegtermijn voor MakelaarsTV.com?

U zit bij MakelaarsTV.com niet vast aan jaarlijkse contracten. Wij geloven in ons product en daarom hanteren wij een opzegtermijn van één kalendermaand.

Waarom betalen we maandelijkse abonnementskosten?

De kosten van het MakelaarsTV.com-abonnement zijn voor het up-to-date houden van uw woningaanbod. Iedere dag wordt geïnventariseerd of er wijzigingen zijn gemaakt in uw aanbod. Deze wijzigingen worden automatisch doorgestuurd naar de mediaspeler. De MakelaarsTV.com-software draait op betrouwbare servers die gehost worden in Nederland.

Hoe worden de abonnementskosten gefactureerd?

De abonnementskosten voor MakelaarsTV.com worden jaarlijks vooruit gefactureerd. Mocht u willen stoppen met het gebruik van onze diensten, dan storten wij het eventuele resterende bedrag terug op uw rekening. Wilt u liever per maand betalen? Dan zullen wij gebruikmaken van maandelijks automatische incasso.

Overige vragen (2)

Waarom zijn de professionele monitoren duurder dan reguliere LED-schermen?

Wij verkopen voor MakelaarsTV.com alleen professionele monitoren van LG of Samsung. Deze monitoren zijn ervoor gemaakt om 18 tot 24 uur per dag operationeel te zijn. Daarnaast hebben deze monitoren, afhankelijk van uw etalage, een hogere helderheid dan normale LED-schermen. Dankzij deze hogere helderheid is uw MakelaarsTV.com-presentatie ook zichtbaar bij (veel) zonlicht.

Kunnen wij ook zelf de monitoren bestellen?

Ja, het is natuurlijk mogelijk om zelf monitoren te bestellen. Als u hiervoor kiest, dient u er wel rekening mee te houden dat er vanuit MakelaarsTV.com geen support wordt geleverd voor deze monitoren.